Måndag 23/6

Heeeeeeeej! Nu är jag här igen och ska sammanfatta min vecka på Lyrön hos Sanna! Det hela började ju med att jag och min pappa mötte upp sanna och hennes mamma på centralen, sen hjälpte pappa oss att komma ombord med all vår packning (två 12-13 åringar som ska vara borta några veckor ouff, mycket väskor). Efter det väntade ungefär tre timmars resa till Göteborg med tåg. Väl framme i Götet så kom sanna mormor och mötte oss med bil. När vi hade fått in all vår packning i bilen (Sannas mamma glömde en väska på tåget och var tvungen att leta ett tag efter den) så bar det av i en och en halv timmas resa till själva Lyrön.
Här är lite bilder från vackra Lyrön!

      
   
Nu är ju det här bilder från hamnen fem minuter bort från huset, jag fick tyvärr inga bra bilder på huset! men men... 
Restan av dagarna slappade vi, byggde en flotte, solade och lekte med sannas hamster      
på torsdags kvällen kom sannas sannas moster och hennes familj (hennes man, två söner typ 17 och 19 år och hennes dotter agnes 14 år) till Lyrön. Först var det ju välldigt blygt och stelt för jag kände ju ingen av dom men dagen efter, på midsommar, blev allt mycket bättre! Agnes fyllde 14 år den dagen och vi var på dans runt stången på efter middagen! På kvällen gjorde vi gojs som är en slags chokladröra av grädde, kakao och socker som man blandar till lite kladd som agnes och sanna uppfann för ett tag sen! Jättegott! Och vi klädde en mini-midsommarstång med blommor och blad på dagen!

Och till slut på löragen kom min familj i bil och hämtade mig till mitt landställe i Dalsland och här är jag nu!
Sist men inte minst så åkte min pappa tillbaka till stockholm idag i buss som gick från Vänersborg... Han måste tillbaka och jobba eftersom han har ett ganska betydelsefullt jobb. Men om två veckor kommer han tillbaka! Och efter vi lämnat pappa så åkte vi in till stan och åt pizza till lunch, gich i lite affärer och handlade på Ica Kvantum! Dessutom hittade jag en SKIT fin bikini på Intersport som är brun med vita prickar på för 149kr delen! Jag kommer nog få den av mamma, hon tyckte också om den! Nu ska min brorsa låna min datorn så jag måste logga ut nu
//Många Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0