Tisdag

hej! Idag var det jättemysigt med My. Vi fikade, gick i affärer (jag hittade ett skitsnyggt linne på Monki, men hade inga pengar), gick omkring och slutade hemma hos mig i vår soffa kollande på filmen "Mean Girls" tillsammans med toast. Sen gick hon hem och jag sprang över till Danscenter och hämtade en broschyr. Jag och Steffi hade tänkt börja på dans, Jazzfunk. Några kompisar går på det men eftersom dom redan gått en termin så kommer dom ju gå på forts. kursen. Men dom tycker att det är jättebra!
Jazzfunk:

Jazzfunk kan beskrivas som en jazzstil med mycket energi och funkig känsla. Grunden i jazzfunk är jazz, där mötet med bl.a. streetdance har utvecklats till den stil du kan se i te.x. musikvideos av Britney Spears, Destiny's Child m.fl. Jazzfunk är inte kopplad till någon speciell musikstil utan här blandar vi allt från funk och hiphop till pop och r'n'b.
Jag och Steffi tycker i alla fall att det låter kul =). Jag har aldrig kunnat dansa något vidare och har aldrig gått på dans heller så det kommer bli roligt.
Ska dunsta, Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: LaReny!

Tack desamma=) Gott nytt år!!

2008-12-30 @ 19:36:54
URL: http://lareinvik.devote.se
Postat av: Jessica

Har själv gått på jazzfunk för några år sedan och det är riktigt kul! Tyvärr räckte inte tiden till att fortsätta. Dansade redan för mkt!

Kram och gott nytt år!

2008-12-31 @ 17:24:34
URL: http://missJess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0