Storm och inget liseberg...

hello! Vädret är inte på min sida idag... Det blev inget Liseberg, eftersom regnet öste ner. Så vi gick in på Universeum istället, helt klart är liseberg minst 10 gånger roligare. Universeum känns som om det är till för minde barn i åldrarna 5-10 kanske. Självklart var en del saker roliga men i helhet hade jag haft roligare om solen sken och vi kunde gå på liseberg istället. Men men, jag kan bestämma inte över vädret. Men innan vi kom fram till Universeum hade vi virrat runt i Göteborg i 95 min. Den staden har sjukt dåligt vägbeskrivning. Vi skulle följa Cenrum S och plötligt slutar det komma skyltar när vi har åkt åt rätt håll från förra skylt. (Något som inte gör det bättre är att regnet ligger på under hela vårt "äventyr"). Men som sagt kommer vi fram. Vi stannade på Universeum fram till kl.18 ungefär och tänkte åka och kolla på bion "Mama mia" som självklart var slutsåld så vi åkte till in på ett McDonald's på mitten mellan Balltorp och Göteborg. Vi handlade mat på Ica Kvantum som låg nära McDonald's när vi ändå stannade. Men som jag sa vill inget gå min väg idag och precis när vi skulle köra ut från parkeringen och mamma startat motorn, kört några meter och ska växla pajar växellådan och det börjar lukta bränd plast. Suck. Så fick vi masa oss i 70km/h resten av vägen hem. Och gissa vad vi möts av när vi äntligen är hemma? Jo, nästan alla våra äpplen från träden utspridda i trädgården, trädgårdsmöblerna välta och hullerombuller, inte nog med det så är våra blombuskar sönderblåsta och ligger nästan slickade vid marken och huset är iskallt eftersom vi glömt stänga ett fönster... Så gissa om jag är trött och irriterad. Men efter en kopp te och lite brända mandlar känns allt bra igen! Imorgon när det är ljust ska jag fota "förödelsen" och visa.
Men ha det bra så länge, puss y                                    
                                                                                   


                                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0